måndag 5 maj 2014

Härliga måndag!

Idag fick träningsäventyret bli en premiärjoggingtur i mina nya Merrell!
Det är något speciellt med ett par nya löparskor, de luktar gott, de är rena och fina och alldeles mjuka!
Tidigare har jag bara gått i skorna för att känna lite på dem.
Men nu efter både längre och kortare promenader så var det dags för en joggingtur.
Jag sprang en kortare sväng i skogen och körde sen lite styrkeövningar.















Jag tycker att Merrell skorna är jättesköna att springa i.
Känner mig lite som en smygig indian. Skorna är lätta och låter foten jobba fritt.
Härlig känsla att känna rötter och kottar under foten när man springer i skogen tycker jag.

Paleomuffinsen behövde lite sällskap upptäckte jag idag!
Enligt mitt tycke och smak behövde muffinsen något sött och något blött.
Den var lite torr, kanske borde haft något högre värme och kortare tid i ugnen.
Men den gick att rädda. Med lite honung, vaniljyoghurt och hemmagjord granola blev
det riktigt smarrigt!




















När vi var ute och cyklade en sväng i söndags hamnade jag i ett negativt tänk när vi
mötte en brant uppförsbacke efter 5 minuters cykling. Under hela cykelturen fortsatte
det att snurra negativa tankar om hur jobbigt det var och hur trött jag var i huvudet.
Inte någon höjdare!

Idag har jag försökt jobba med positivt tänkande från det att jag kravlade upp ur sängen
och gick på morgonpromenad med hundarna. Vidare genom min arbetsdag och även på
eftermiddagens träningspass. På passet peppade jag mig själv med "Det är bra att det känns tungt, då ger det resultat!" och "Jag känner mig vrålstark!".
Känns toppen att kunna använda sig av lite positivt tänkande, då hamnar man lätt i en uppåtgående spiral där allt känns lättare.

/Storasyster

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar