torsdag 3 juli 2014

Dricka grönsaker och ha ägg i kaffet

Vaknade igår och kände mig krasslig!
Vad nu? Varför då? Sjuk nu? Jag?
Jag förstår ingenting, har ju varit frisk så länge nu. Men, men inget att göra åt det.
Bara att vila upp mig och ta nya tag med träningen sen igen.

Onsdagen bjöd på en hel del solglimtar och vi tog oss en utflyktsdag. Åkte runt på små fik och drack kaffe, handlade surdegsbröd på ett litet bageri och promenerade lite.

Vi njöt av att äntligen kunna sitta i trädgården också!
Brämhult har en jättegod juice med rödbeta, ingefära och äpple som vi smakade.
Vi har också handlat hem Pauluns superjuice med blåbär och acai. Smarrigt att dricka frukt och grönsaker!


Mina nya Keen sandaler kom äntligen till användning!


Och så lite superjuice, nu ska jag väll bli frisk!

Jag har nu testat ägglatte. Precis som det låter så är det kaffe med ägg i istället för mjölk.

Ägglatte
1 ägg mixas med 1 msk kokosolja, kardemumma, kanel och 2 dl kaffe.


Skummig ägglatte.

Mitt utlåtande för ägglatten blir att den var skummig och lite mellanmålsaktig. 
Men jag som dricker mitt kaffe svart vanligtvis, ja en fluffig capucino slinker också ner, väljer en slät kopp kaffe över ägglatten varje dag i veckan!

Jag dricker inte kaffe på grund av att det är nyttigt, jag dricker kaffe därför att det är sällskapligt och gott. Men att flera studier visar på kaffets goda egenskaper gör mig som inbiten kaffedrickare såklart glad! Jag läste precis om kaffets goda egenskaper som att det är uppiggande, kan hindra bröstcancer och diabetes här.

/Storasyster

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar