lördag 20 december 2014

Idre

En tid i stress och press. Juletider, avslutningstider, flyttider, ja nya tider helt enkelt. Hela känsloregistret har jag gått igenom den här veckan. Jag har avslutat min tid på mittenallianserna lärarjobb med fantastiska kollegor, jag har samtidigt packat ihop mitt liv i lådor, avslutat en period i mitt liv och som grädden på moset försökt lära mig ett helt nytt jobb. Nu är jag förkyld så blir flåsig bara av att gå från soffan till kylskåpet. Men väldigt, väldigt lycklig är jag. Vilken tur att jag har en så underbar familj som hjälpt mig med allt! 


Avslutade två år på arbetet med att få blommor från rektorn. "En liten kvinna med mycket krut." Tänk vad mycket ord betyder. Att få uppskattning för något man verkligen lagt ner sin själ i känns helt underbart.



Nu är jag på plats. Inflyttad och redo (snart) för nya härliga tider. Jag trivs verkligen här. Det verkar vara få förunnat att fira en vit jul i år. Här är det ett riktigt vinterparadis. Mängder av snö och idag toppar vi det med strålande sol. 





Vår stora hund Charly blev överlycklig när vi kom så han brottade ner vår lilla nyvakna Theo i en snöhög när han hoppade ur bilen. Att se brorsorna busa och verkligen njuta av all snö är härligt!

/ Lillasyster





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar