lördag 20 december 2014

Så lite som möjligt?

Nej fy tusan julen för mig handlar absolut inte om att göra så lite som möjligt så länge som möjligt!
Det handlar om att göra så mycket mysigt som möjligt så länge som möjligt och utan att stressa!
Det är ju liksom mer tid för att vila nu när jag har jullov så då finns det automatiskt mer tid och ork för att hitta på små projekt.


Hugo passar på att vila lite.

Idag så letade jag reda på strykjärnet och strök (ja på riktigt!) mina juldukar, det har aldrig hänt förut!


Kiwi var mycket imponerad av hur jag hanterade strykjärnet.

Idag har vi varit på promenad i solen, vi gick in till centrum och tittade på skidsprint. Mysig invigning av nya centrum.


Det gick superbra, killarna skötte sig kanon trots mycket folk, ljud och skällande hundar. Hugo kissade på en persons ben och Kiwi blev kall om tassarna och försökte krypa upp i en barnvagn, men det blev lite trångt för det satt redan ett barn där som blev lite förvånat. Men förutom det så gick det väldigt bra!
Vi håller på och ensamtränar hundarna nu, de är inte så bra på att vara ensamma och speciellt inte på nya ställen. Det går ganska bra, det är bara det att Kiwi blivit en riktig utbrytarkung. När han tycker att de ensamtränat lagom länge så öppnar han kompostgallret, vad vi än ställt för och går helt enkelt ut.

/storasyster 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar