torsdag 11 december 2014

Motion mot depression

Forskare på Karolinska institutet har  nu kunnat visa att motion skyddar kroppen mot stress och depression genom att när musklerna används renas blodet från ett ämne som bildas vid stress och är skadligt för hjärnan:
Intressant information från ki.se!

Jag har sån tur att jag bor nära mitt jobb och under dagen så går jag ofta hem och tar en promenad med hundarna.
De dagarna jag hinner ta en lite längre promenad och gå i ett tempo som gör att jag blir lite andfådd så mår jag mycket bättre än när jag bara jobbar och kör på hela dagen.

Det är skönt med en ordentlig paus där man får komma ut i friska luften och rensa blodet från stressen!

Så lyxigt borde alla få ha det!


Tjoho! Lycka är att få röra på sig!

/Storasyster

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar