onsdag 14 januari 2015

För kallt!

Trots att jag bor i ett vinterparadis har jag ännu inte hunnit åka längdskidor än. Det finns helt klart nackdelar med -18 grader. En sak är att bilarna inte vill starta och en annan att det inte är särskilt lockande att ge sig ut i längdspåret. Jag håller tummarna för att det ska bli lite varmare till nästa vecka. 

Så här i kylan drömmer jag mig tillbaka till sommaren, den underbara sommaren. Längtar till härliga cykelturer på de roliga cykellederna här på fjället. Trots att jag älskar vintern är det något speciellt med sommaren. Det är ljusare och lite lättare på något vis. På vintern tar det längre tid att klä på sig för promenaden än själva promenaden tar. Så länge kylan håller ett fast tag om byn tänker jag drömma mig bort till härliga cykelturer.

/ Lillasyster


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar