lördag 17 januari 2015

Ser jag smal ut i den här? Nej!

I veckan så frågade en 12-åring mig om det inte är en komplimang för mig att få höra att jag fått en stor mage.
Är det en komplimang? Kanske!
"Å så tjock du har blivit!" provade en annan 12-åring då att säga.
Det blev knäpptyst en lång stund, sen började vi skratta.


Ja här inne bor det en sisådär 30 cm lång filur. Science-fiction släng dig i väggen, det här är crazy på riktigt!
Som synes har vi börjat inreda barnrummet, en mountainbike finns redan på plats. Vi hoppas att det kommer ut en cyklist!
På barnvagnsfronten inget nytt. Vi har istället köpt något mycket viktigare, en mysig matta med knappar på. Det gäller att prioritera!


Det är isgata ute. Totalt livsfarligt!
Den gamla människan i mig myser och tänker att broddarna kommer bli vinterns bästa köp.

/Storasyster

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar