söndag 18 januari 2015

Hemmagjorda bars

Jag har gjort egna bars! 
Det tog lite tid men var lätt att göra. Tanken är att de ska vara nyttiga och enkla mellis.


Allt det här + hallon och blåbär hade jag i mina bars. Mixern fick gå varm! 

Jag mixade en ingrediens taget:
Plommon
Aprikoser
Cashewnötter
Havregryn

Hällde allt i en bunke och blandade ihop.

Blåbär och hallon kokade jag till en sås och hade vaniljpulvre i. Lite honung blandade jag också ner.



Här är resultatet!
Jag la smeten i en långpanna och lät den stelna till i frysen.
Sen skar jag den i lagom stora bitar och toppade med smält mörk choklad och kokos.
För att lätt kunna ta dem med mig förpackade jag bitarna en och en i silverfolie och plastfolie.

Veckan är räddad!

/Storasyster








Inga kommentarer:

Skicka en kommentar