fredag 24 april 2015

Billigt att leva!

Innan jag flyttade till Idre fick jag alltid höra att det är så billigt att leva här. Det kunde jag verkligen förstå eftersom det ligger i Landet Långtora och det inte fanns ett smack att göra. Nu när jag bor hör förstår jag vad folk menade.  Det handlar inte om att det inte finns något att göra utan massa saker att göra som är gratis.

Idag tog vi bilen till Grövelsjön för att ta en tur där. Solen strålade på himlen, vi svettades på ryggen och skaren var perfekt. Det enda negativa var att vi inte hade med oss längdskidorna. Att åka ut med skidorna och köra på skaren är som en dröm, bättre än så blir det knappast!




Vi har så otroligt nära till naturen här. Just nu längtar jag tills det blir torkar upp i backen så vi kan ta fram cyklarna och ge oss ut på de fina cykellederna på fjället. Träningsmöjligheterna är helt otroliga här! Som syrran skrev är den bästa träningen den som faktiskt blir av. Därför är det viktigt att man gör något som man faktiskt tycker är kul så det håller i längden. Här är det nästan svårt att välja för det finns så mycket. Vandring, löpning, skidåkning, cykling, och allt i fantastisk natur. Att träna ute är verkligen min grej!

/ Lillasyster

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar