tisdag 28 april 2015

Fortsätt andas!

Jag fortsätter att andas och tänker att hur som helst så har vi vårt barn här väldigt snart nu!
Försöker att inte känna efter och tänka för mycket på det utan lägga upp små planer för dagen för att den ska gå lite fortare. Göra saker som jag mår bra av!

Göra några yoga övningar för att sträcka ut min stackars rygg, åka med sambo och hundar ut i naturen, promenera.


Och så läser jag böcker!
Det är väldigt lyxigt att ha tid att plöja igenom den ena boken efter den andra. I julklapp fick vi ett bokpaket av mamma, riktigt roligt för då blev det att jag läste några böcker som jag aldrig skulle läst annars.
En man som heter Ove blev jag väldigt positivt överraskad av, vilken bra bok!
De andra i traven tycker jag också var bra!


Hade ganska ont i magen i ett par dagar och nu har den sjunkit ner en hel del och blivit riktigt stor!
Det trycker liksom på! Känns ungefär som att jag halkat av sadeln på cykeln och smackat i pärlan med full kraft i ramen. Inte så skönt men det är ju bra att lille bebis är på väg neråt och inte uppåt, då vore det problematiskt.


Det är mysigt att hänga i barnrummet, sitta där och fantisera om alla sömnlösa nätter, bajsblöjor och inte minst: det första leendet!


I helgen var vi på barnprylsförsäljning. Har sett fram mot det i flera månader och oroat mig för att vi skulle föda barn precis då och missa det hela. När vi stod i kön utanför så tänkte jag "bara inte vattnet går precis just nu så kommer vi hinna!".
Tycker det är så smart att handla begagnat! Hittade lite fräscha saker, men just nu är det svårt att veta vad vi behöver så vi köpte inte så mycket.
En Nalle Puh matta blev det.


Baby Björn bärsele.


En body och en pyjamas som var super mjuka och sköna. Barbapapa och Mimmi och Musse Pigg gick bara inte att motstå.

Träffade en kollega bland alla begagnade prylar. Hon frågade hur länge det var kvar och jag svarade nöjt att det nästan bara var en vecka kvar! (Idag tisdag är det en vecka kvar till BF!)
Kände mig mindre nöjd när hon skrattande berättade att hon gick tio dagar över tiden.

Bara att fortsätta ta djupa andetag, inte stressa upp sig över det här nu. Vi har väntat nio månader så vad gör väll några dagar hit eller dit!
Som kollegan sa; man kan i allafall vara säker på att någon gång så kommer barnet!

/Storasyster



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar