måndag 27 april 2015

Ny riktning

Jag kom att tänka på det att en person som verkligen tagit ut en ny riktning i sitt liv är den här godingen!




















Snacka om att gjort flera helomvändningar i sitt liv på senaste.
Jag tror inte bara att hon gjorde så att hon funderade på vad hon ville ha och kom fram till det.
Hon gjorde nog till och med så att hon testade på lite av varje för att efter det komma fram till vad det var hon ville. Jag tror att hon själv (jag också!) är ganska förvånad över vad hon landat i.

Kan det ha börjat med det här?




















När Jennie anmälde sig till Öppet spår så var det nog ingen som tänkte; "Ja, ja men det känns ju helt naturligt." Själv tänkte jag "Nej nu har det slagit slint!"
Ja man kan väll säga att det var ungefär där som hon öppnade dörren till träning på vid gavel igen och lät träningen ta mer plats i hennes liv.
Det ena ledde till det andra och 1,5 år senare så körde hon samma sträcka igen, fast på mountainbike, hon som alltid hatat att cykelträna.

När hon sen gick och köpte sig en hund(!!!!) så tyckte jag själv att det var en fantastiskt bra idé! Vi hade ju redan hundar då och trivdes hur bra som helst med det.
Men det kan ju ha funnits de som tänkt att hon gick crazy-crazy som flyttade från storstan där hon trivdes som fisken i vattnet till landet och på det sen gick och köpte sig en hund (hon gillade väll inte ens hundar speciellt mycket?)!

Men hon var inte klar med det för sen så flyttade hon från bonvishan till fjällen!
Där hade i och för sig kärleken ett litet finger med i spelet. Men jag vill dra mig till minnes att hon någon gång sagt "där skulle jag aldrig kunna bo" om just Idre.
Men hon var inte sämre än att hon kunde ändra sig!

Det är en häftig resa att följa!
Vad mår jag bra av och vad vill jag ha mer av i mitt liv? Viktiga frågor att fundera över!
Att sen inse att ingenting är omöjligt är nästa steg!
Ja du Jennie du har iallafall fått mer av: frisk luft, natur, djur och träning! Det är ju inte fy skam.
Blir spännande att se vad nästa riktning i ditt liv blir.

/Storasyster



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar