tisdag 14 april 2015

Mat och sovklockan

Idag så går vi in i v. 38 och jag lever just nu efter min inre mat- och sovklocka!
Lägger mig och sover en liten stund när jag känner mig trött.
Äter när jag är hungrig.
Exakt 3 veckor till BF. Det känns inte som att den lilla tänker titta ut än på ett tag,
det känns som att jag mår alldeles för bra.
Så jag passar på att njuta av lediga dagar med fint väder och härligt hundsällskap.
Även om det är en märklig mellanperiod just nu så gäller det att försöka göra det bästa
av situationen.


Mycket mellis blir det. Får inte plats så mycket i magen åt gången.
Äter istället många gånger!

Supersmootie

Jordgubbar, ett gäng.
Banan.
Chiafrön 1 tsk.
Mjölk 2 dl.
1 msk jordnötssmör.

Mixa, drick och njut!


Idag är det sol ute så vi hänger lite i trädgården och sörplar i oss D-vitamin.
Kiwi och jag myser.


Hugo hjälper till att tvätta cykeln.

Jag har ständigt min iPhone i fickan när jag är ute och går.
Det är roligt att den helt automatiskt räknar alla steg jag tar.
Jag vet att jag lägger ner ungefär lika mycket tid som vanligt på att promenera.
Men jag går ju mycket långsammare nu så därför är det lite roligt att gå in
och titta på telefonen hur många steg jag tar.
I genomsnitt så säger telefonen att jag går 5000 steg om dagen.
Inte illa för att vara höggravid tycker jag!
Jag känner att min rygg mår väldigt bra av alla promenaderna. Får mer ont i
hela kroppen när jag är stillasittande än när jag varvar promenader under dagen
med vila. 

/Storasyster


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar