torsdag 2 april 2015

Mellis eller lunch

Jag är så hungrig nu för tiden! (Undra varför?)
Men det får inte plats så mycket i magen. (Undra varför?)
Blir fort mätt och sen hungrig igen.
Och så vill jag gärna liggäta, luta mig tillbaka i soffan till exempelt, känns som att det blir mer plats i magen för maten då.



Vad som egentligen är lunch och mellis är vissa dagar oklart, men mat får jag i mig iallafall!

I veckan har jag gjort gobollar!

Gobollar

Mixa 2 dl jordnötter (tills det blir en smörig massa)
Häll i torkade plommon i mixern (jag tog ca. 10 st)
Havregryn 2 dl
1 Banan
Kakao 1 msk

Mixa hela härligheten och rulla till bollar, på med kokos. 
Käka och njut!

Jag åt bollarna till den här smoothien! (Men till kaffe är de också kanon!)

Jordnöt och choklad smoothie

1 dl jordgubbar
1 banan
1 tsk jordnötssmör
1 tsk kakao
2 dl mjölk

/Storasyster

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar