söndag 17 maj 2015

Mys med mormor och morfar och lite sömn

Lilla J har sovit dåligt i två nätter nu och vi är så trötta att det känns som ett skämt!
Som tur är har de nyblivna mormorn och morfarn varit här och hjälpt till med bajsblöjor och bebismys. Det var nog tur för oss, man blir lite snurrig av att inte sova. Mormor och morfar stoppade J i vagnen och travade runt hela byn så att vi fick sova en stund. Jag vaknade efter en halvtimma och saknade honom!


Jodå, det ligger en liten bebis i den lurviga filten.

I helgen har vi fikat massor! Jag hade bakat den här goda kakan, en kladdkaka med det lilla extra.



Och så har vi promenerat tills mina ben blivit helt slut. Hugo tyckte det var jobbigt att gå så långt med sina korta ben och ville bli buren hem.


Bär mig matte!

För att överleva sömnbristen försöker jag se till att få frisk luft så att jag sover bra när jag väl sover. Sova när tillfälle bjuds. Tillåta mig att vara i min lilla bubbla.
Jag har ljudet avstängt på telefonen, har helt slagit av ljudet för att jag får mail och så låter jag helt enkelt bli att svara när det ringer ibland.
Det får vara lite så just nu, vissa dagar är det fullt upp att hinna se till så att alla är mätta och torra hela dagarna, haha.

/Storasyster

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar