måndag 15 januari 2018

Gravid vecka 34

Idag fick jag på riktigt gå in i appen och dubbelkolla, men jo det stämde att det är vecka 34 vi går in i idag. Konstigt att man gått och väntat i så många månader och nu börjar det dra ihop sig och är bara några veckor kvar.

Idag var jag hos barnmorskan för att kolla så magen växer som den ska, hon var ju inte nöjd förra veckan. Men som jag misstänkte var den perfekt idag, skönt att kunna släppa tanken på att bebisen inte växer som den ska. Nästa vecka ska det pratas förlossning hos barnmorskan. Idag ska barnmorskan att lilla bebis ligger med huvudet neråt och fötterna rakt upp i revbenen, precis som det känns då!

Jag har på riktigt börjat packa förlossningsväskan. Lite mjuka sköna kläder till mig och bebis förståss, necessär, bärsjalen, innetofflor som jag hört så mycket om att man ska ha tar jag med denna gång och lite mat och dryck har slunkit ner i väskan hittills. Lite filtar och någon snuttefilt ska vi stoppa i också och massor med godis! Förra gången hade jag velat ha någon mer bebisfilt och liten mössa, men då stannade vi längre också. Kommer inte ihåg vad vi hade för mycket av. Funderar på om man borde ha musik med sig, det tipsas om det överallt. Vad vore trevligt att föda till? Kanske Lena Philipssons ”Det gör ont”?

Veckan har bjudit på foglossning från foglossningshelvetet. Är nog att det är så isigt ute som ställer till det. Fy tusan alltså, de dagarna det varit värst har jag känt mig helt slut på graviditeten och tänkt att det vore bättre att få föda nu på en gång! Men det har ju gått lite upp och ner hela tiden så det kanske hinner bli något bättre igen.


Att ha kombinerat höggravidsäsongen, föda barnsäsongen och semlesäsongen är ett genidrag!

Jag har fått för mig att det är en liten pojke där inne och känner mig så säker att jag skulle bli förvånad om det kom ut en tjej. Är ju 50-50 och både om min magkänsla är rätt eller fel så är det högvinsten vi vinner! Häftigt!

/Storasyster

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar