tisdag 16 januari 2018

Sovorm och vägkaos

Jösses vilken morgon det blev! 

Det var en trafikolycka på en av broarna på vår lilla ö tidigt imorse, vilket medförde stopp i trafiken i flera timmar och man kunde bara åka söder ut. Jag kunde alltså ha kört Lilla J till förskolan, men jag hade inte kommit tillbaks hem igen. Hur många som helst blev stående i kö i flera timmar! Det blåste halv storm och inte ens hundarna ville gå ut. Vi tog en hemmadag och passade mitt på dagen på att åka in till pappans jobb för att käka lite och ”hjälpa till”. Lilla J var ikväll helt slut, det tar på krafterna att jobba!

På vår hemmadag har vi sytt en Sovorm! Jag har gasat symaskinen och stått för klippandet. Lilla han har ansvarat för att plocka ur nålar och kollat så jag inte klippt mig i fingrarna, sen stoppade vi ormen tillsammans.


Det ska bli en till orm till lillkottens spjälsäng också, känner jag vår gosiga Kiwi så skulle han nog också vilja ha en att ligga och mysa med!

/Storasyster

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar