söndag 18 februari 2018

Barnrumspyssel

Jag har kommit in i mitt pysselmood efter förkylningen igen! Det är så roligt att smågreja lite hemma, det känns som att mycket bebisgrejer redan är klart, finns ju inte så mycket plats att bebisgreja på heller. När vi skulle få Lilla J hade vi ett helt barnrum som stod färdigt när han kom. Den enda som någonsin sov i det rummet var pappan i familjen.
Men Lilla J har ett rum som är supermysigt men där det fortfarande finns en hel del att göra. På hans nya hylla har vi ställt upp böcker och under den satte jag upp gummiband som jag hängde hans pixi-böcker på. Lilla J tyckte det var toppen. Mysigt att ha böckerna framme på det sättet. En härlig färgklick, lite som tavlor!

Några andra som har fått komma upp är ugglorna.

Här hänger de i gardinstången och spanar.
Förutom det här pysslet så får jag ibland känslor av att det är något som ”måste göras”, som att torka ur bestickkådorna, dammsuga bakom soffan, eller mellan sängen och väggen. I helgen har jag även dammsugit under pianot, det var klurigt! Hittade hur mycket småleksaker som helst där och under soffan, trots det är en Brio-tågvagn fortfarande borta, fattar verkligen inte var den kan vara! Tänker att det nog är att boa jag håller på med! Som en liten fågelmamma som bygger näst till nya ungarna, myspysigt värre! När Lilla J skulle komma fick jag för mig att jag bara var tvungen att tvätta överdragen till alla soffkuddarna, oj vilket jobb det var att få på dem sen igen!
/Storasyster

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar