måndag 19 februari 2018

Gravid vecka 39

Tjoho, ny vecka igen! Fortfarande ingen bebis men det börjar dra ihop sig så att säga! Lilla J han bestämde sig för att komma till oss denna vecka, en vecka före utsatt datum och om det blir en repris så är det nu bara 6 dagar kvar tills vi får träffa vår lilla goding. Men vi vet ju att Lilla J är en energisk liten person, kanske är lillasyster eller lillebror en lugnare typ som väntar lite längre. Ingen som vet! Det är spännande, nästan olidligt spännande att precis nu när som helst så kan det dra igång!


Nu längtar vi efter att få träffa dig!

Den här veckan är det barnmorskebesök igen. Kanske det sista med bebis i magen. Förutom det ska vi mysa och umgås massa jag och Lilla J! Han är hemma från förskolan där det går magsjuka, det känns som en riktig mardröm att få det hela familjen just nu! Så vi har bestämt oss för att ta sportlov den här veckan! 

Njuta av att få sova så mycket som möjligt och äta, äta ska jag också göra. Kolhydratladda läste jag i gravidappen var en bra ide! Dricka kaffe varmt, haha, kommer ihåg att det var i princip omöjligt med nykläckt bebis. Varför? Tja, det kan jag inte riktigt förstå nu, har nog glömt bort en hel del med att ha en liten bebis hemma, men som sagt bäst att njuta av varmt kaffe när man kan för det blir säkert samma visa igen med koppar som står och kallnar överallt. Ta långa duschar, duschningen var ett riktigt stressmoment kommer jag ihåg, som att bebis hade inställd timer på att så fort man schamponerade in håret så ville den ha mat. Gå och lägga mig när jag vill, inte när den lille bebisen bestämmer att det är okej. 

I magen är det trångt! Hur kan det ens få plats en hel människa på sisådär 50 cm där inne? Det är verkligen fantastiskt! Jag har satt upp lite nya träningsmål inför sommaren, får nog bli ett eget inlägg om det!ä för nu gick vattnet! Skoja bara, det gjorde det inte. 

/Storasyster

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar