tisdag 20 februari 2018

Hårdträning på sportlovet

Jag har ju nya träningsmål inför sommaren och min personliga tränare Lilla J bestämde att vi skulle köra igång ordentligt med träningspassen nu under sportlovet!
När vi vaknade igår så var det en decimeter nysnö och det snöade fortfarande, så himla härligt och passande!
Därför stod thriatlon winteredition på schemat! Som uppvärmning fick jag skotta upp en snöhög som traktorerna skulle köra i. ”Mera snö mamma, mera snö!” Tjoade tränaren.

Sen drog själva grenarna igång, först skulle det åkas pulka. ”Dra mamma dra!” ropade han och smart nog tog vi med Hugo och Kiwi på pulkarundan, det satte helt klart lite prägel på den sträckan eftersom jag fick pulsa in och hämta dem i grannarnas trädgårdar. Svettigt! Gren två var åka madrass, då fick Hugo och Kiwi stanna hemma, vi rundade stora stenen och sen hem mot trädgården igen. ”Nu ska vi åka skidor!” sa han hurtigt och hämtade utrustningen.

När jag som bäst låg där på knä och stånkade över bindningarna bestämde han sig för att ställa in sista grenen. ”Jag är nöjd, vi går in och äter kakor!” Aldrig har jag väll varit så lättad över att en tävlings gren plötsligt bytts ut mot en annan! Längdskidor mot kakätning, taget!
I den här takten kommer jag vara i högform redan till förlossningen!
/Storasyster

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar