fredag 9 februari 2018

Tygorm

Nu har ännu en gosig tygorm flyttat in hos oss!

Den är sydd i ett plyschigt tyg och stoppad med gosigt vadd. Tanken var att göra den här något smalare och lite kortare för att passa bra i spjälsängen. Men jag är osäker på om det blev så, den ser bra lång ut! Kommer kunna linda  den många varv runt bebis! Så nu är det ”att göra projektet” färdigt, nästan så jag förväntade mig att vattnet skulle gå när jag fäste den sista tråden men så blev det alltså inte. Får helt enkelt skaffa mig ett nytt litet projekt att pyssla med. Jag har börjat virka en ny Barbamama, vår gamla var med om ett litet missöde som innehöll två busiga hundar med vassa tänder. Hon är inte trasig men väldigt lång och lite slapp. Den nya Barbamaman behöver ju bli klar innan det kan bli tal om att föda barn!
/Storasyster

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar