måndag 2 april 2018

När blir man vuxen?

När man fyller 35!
Nu har jag två hundar, två barn och i födelsedagspresent fick jag en hushållsassistent, nu är jag vuxen!
Om jag hade fått den och ställt in den i ett skåp hade det inte räknats, då hade det varit minus på vuxenkontot. Men idag har jag bakat med min hushållsassistent, mina två barn och mina två hundar. Min man var också med och sa saker som ”den där har man när man kör kött i maskinen” ” du har satt i vispen, du ska ha degkroken”, han är nog också vuxen, så vuxen som han kommer bli.

Jo alltså, vispen ska sitta där!
Vi bakade rågkakor! Jag kommer själv ihåg när mamma bakade det när vi var små, det förgyllde vilken dag som helst i veckanoch nu kan jag alltså göra det samma för mina barn, det är häftigt! Idag åt vi hemmagjord, inte hemmavärmd, tomatsoppa med hembakat bröd till och det var mamman som gjort alltihop. Med instruktioner från mannen och Google men ändå!
Födelsedagen var en mysig tillställning med en liten fikabjudning, två sorters tårta, massor med blommor och alldeles för mycket presenter. Jag hade önskat mig ett par gummistövlar och det var vad jag trodde låg i det jättestora paketet. Pappa stönade och stånkade när han bar in gummistövelspaketet, värst vilka tunga gummistövlar! Stålhätta? Men det var ju hushållsassistenten! Jag var i chock över presenterna i två dagar! Ett halsband med mina barns namn, japp jag har två barn(!), fick jag också. Fin känsla att alltid bära dem med sig!
/Storasyster

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar