onsdag 20 juni 2018

Midsommarkläder Made by Runi

Snart får även jag fira midsommar i nya kläder!

Vi har inte midsommarstädat, men vi ska ju ändå inte vara hemma och barnen verkar inte misstycka. Däremot har vi nya kläder, det gäller att prioritera!
Jag har sytt en datedress från Made by Runi, första plagget jag någonsin sytt till mig själv och jag är riktigt nöjd. Ett bra mönster och lite hjälp från gamgam så är den snart klar!

Blommor och undulater, vem kan motstå!? Klänningen är v-ringad och kommer (tror jag, har ju inte testat än) funka bra att amma i.

Dessutom har den fickor, perfekt att stoppa nappar och snytpapper i om man är småbarnsmamma.
Under syprojektets gång hann jag ändra mig i flera gånger och därför så är det snart två klänningar klara, en hellång och den här knälånga. Men först ska den här fållas innan långklänningen färdigställs.
Fast allra först ska vi ha Babblarna disco!
/Storasyster

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar