fredag 7 september 2018

MW Patterns

Att sy har verkligen blivit ett stort intresse! Det är så fantastiskt roligt med hela processen. Kika efter mönster, välja tyg, klippa och sy. Sen att få se kläderna användas är jättehäftigt! Som med det mesta andra så inser jag ju mer jag lär mig hur lite jag faktiskt kan och hur mycket mer det finns att lära.
Förra veckan var jag med på en SAL, sew along, man fick köps ett mönster (till rabatterat pris) och så sändes det varje kväll en instruktionsvideo på ett moment. Första kvällen visades det hur man tejpade ihop pdf mönstret och klippte ut delarna, sen sydda vi ihop benen, muddade och så vidare. Det var en SAL på ett par byxor, jag sydde ett par brallor till Lilla J och varje kväll satt jag som på nålar för att få se nästa del sv kursen. Lärde mig massor och är jättenöjd med byxorna. Samma vecka sydde jag två par till av samma mönster, så nu har grabbarna matchande brallor med traktorer!
Det var MW Patterns Rock Rose pants jag sydde och mönstret var riktigt kul, roligt att kunna välja mellan olika fickor och midja på dem, mönstret finna i vuxen storlekar också och även det ser riktigt fint ut!

Här är bilderna på de första brallorna jag sydde. Bilder på de syskonmatchande byxorna får jag visa senare, storebror har dem nämligen på sig på förskolan idag. De fick alltså godkänt! Tänk att det börjar bli så nu att han faktiskt vill bestämma själv, nu kommer jag inte kunna välja hur som helat bland tyger och mönster för han vill tycka till själv om vad som är snyggt. Hoppas vi kommer att ha lite samma smak iallafall.
/Storasyster

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar